PUBLIKATIONEN VON DR. NIKA MEYER (GEB. MOZAFARI)
FACHARTIKEL
- Users taking the blame? How service failure, recovery, and robot design affect user attributions and retention, in: Electronic Markets, Vol. 32, Issue 4, S. 2491–2505, 2022 (zusammen mit M. Schwede, M. Hammerschmidt und W. Weiger), Impact Factor: 7,1
- Trust me, I’m a bot – Repercussions of chatbot disclosure in different service frontline settings, in: Journal of Service Management, Vol. 33, Issue 2, p. 221-245, 2022 (zusammen mit W. Weiger und M. Hammerschmidt), Impact Factor: 7,8
KONFERENZBEITRÄGE
- What Remains When Novelty Wears Off? The Impact of Repeated Exposure to Metaverse Meetings on Creativity, in Proceedings of the International Conference on Information Systems, Vol. 45, 2024 (zusammen mit L. Lennig, M. Hammerschmidt, W. Weiger)
- Can Chatbots Be Persuasive? How to Boost the Effectiveness of Chatbot Recommendations for Increasing Purchase Intention, in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Vol. 56, 2023 (zusammen mit M. Schwede, M. Hammerschmidt, N. von Schnakenburg)
- AI-informed Transformative Service Research – Deploying AI Agents to Empower Vulnerable Consumers, in: Proceedings of AIRSI 2022 – Technologies 4.0 in Tourism, Services & Marketing, S. 171-174, 2022 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger)
- AI and the Vulnerable, in: Proceedings of the Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS), 2022 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger)
- Claim success, but blame the bot? User reactions to service failure and recovery in interactions with humanoid service robots, in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Vol. 55, 2022 (zusammen mit M. Schwede, W. Weiger und M. Hammerschmidt)
- That's so Embarrassing! When not to Design for Social Presence in Human-Chatbot Interactions, in: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS), Vol. 42, 2021 (zusammen mit W. Weiger und M. Hammerschmidt)
- Resolving the Chatbot Disclosure Dilemma: Leveraging Selective Self-Presentation to Mitigate the Negative Effect of Chatbot Disclosure, in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Vol. 54, S. 2916-2923, 2021 (zusammen mit W. Weiger und M. Hammerschmidt)
- The Chatbot Disclosure Dilemma: Desirable and Undesirable Effects of Disclosing the Non-Human Identity of Chatbots, in: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS), Vol. 41, 2020 (zusammen mit W. Weiger und M. Hammerschmidt)
Kontakt
Dr. Nika Meyer (geb. Mozafari)
Professur für Marketing und Innovationsmanagement
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Georg-August-Universität Göttingen
Platz der Göttinger Sieben 3
(Oeconomicum)
Raum 1.203
37073 Göttingen
Tel. 0551 39-26546
nika.meyer@uni-goettingen.de